Pages

Jun 9, 2012

Citati o putovanju i otkrivanju lične istine

Nedavno sam, u kući, našla papir sa ispisanim citatima iz neke knjige o odnosu putovanja i samospoznaje. Nije me mrzelo da ih prekucam i zamolim sve koji pročitaju ovo da mi pomognu da saznam koja je knjiga u pitanju.

Jedino što znam je da smo je naglas čitali u kancu, pre šest godina.

Tada sam kapirala teorijski, a volela bih da je pročitam sad, nakon mnogo stotina dana mrmota, koji već pripadaju istoriji :)

Evo ih:

Sloboda kretanja – spoznaja istine posredstvom putovanja. Bez spoznaje sveta i sebe u njemu, nema ni slobode

Turizam sam deluje oslobađajuće. Bilo tako što privremeno kida veze sa nužnošću svakodnevice, što omogućava spoznaju istine posredstvom putovanja, ili što podstiče oslobađanje od sopstvenog lažnog identiteta i doprinosi pokretanju procesa samospoznaje i samoostvarivanja

Negativna sloboda ili sloboda od... – koncept slobode koji označava odsustvo spoljašnjih ograničenja i otpora individualnoj aktivnosti, tj jednako pravo svakog čoveka da uređuje svoj život

Privremena promena prostora znači istovremeno privremeno oslobođenje od svakodnevice. Odlaskom iz mesta u kome se odigrava svakodnevni život, javlja se mogućnost oslobođenja od uobičajenog modusa egzistencije koji se oslanja na ponavljanje niza istovetnih aktivnosti i obaveza u strogo određenim vremenskim intervalima, u igranju istih društvenih uloga po određenom klišeu, u obaveznom kontaktu sa stalno istom...

No comments:

Post a Comment